LadyWhip kirjoitti:
Ilmeisesti on kyse minun lähettämästäni kirjeestä eräälle henkilölle.
Tarkistin vielä erikseen äsken, että lähetyskentässä oli kyseisen henkiön nikki, jolle kirje oli tarkoitettu. Tässä en erehtynyt. Vastasin alkuperäiseen minulle lähetettyyn kirjeeseen reply. Mutta jostain syystä tuli tämä WikiEditors mukaan.
Jos painaa replyä niin silloin tulee vastaajalistalle kaikki automaattisesti mukaan.
Esimerkki: Herra X lähettää viestin ja kohteena on WikiEditors ja Kettu vinossa. Kettu vinossa laittaa replyn ja vastaanottajiksi tulee osoitekenttään Herra X ja WikiEditors. Mutta vaikka WikiEditors lukee vastaanottajissa, sen voi vielä poistaa ennen vastausviestin lähettämistä. Ei ole siis pakko vastata kaikille.
Itse ainakin, kun lähetin kommenttini pieleen menneestä osoitteesta, pystyin ottamaan viestin vastaanottajista pois WikiEditorsin ja LadyWhipin. Vai tuliko minunkin vastaukseni siitä huolimatta kaikille WikiEditoreille ja LadyWhipille?
Onko siis yksityisviesti-ominaisuudessa bugi vai onko kyse pelkästä huolimattomuudesta?
Tässä on lainaus saamastani yksityisviestistä, jossa selitettiin väärää osoitetta:
"Jotenkin se WikiEditors nyt vaan oli yksityisviestin vastaanottajalistassa "ihan itsestään", joten kuvittelin, että se oli joko vastaanottajan tai saitin politiikka. Tai jotain — mielestäni en itse sitä yksityisviestiin lisännyt, vaikka ryhmä tuolla "Ryhmät"-widgetissä tarjolla aina onkin, kun yksityisviestiäkin lähettää."
(Tämä siis ei kertonut sitä, olisiko WikiEditorsin voinut poistaa vastaanottajista vai oliko se siinä "kummittelemassa" niin ettei sitä voinut poistaa.)
Jos yksityisviesteissä todella on bugi ja se lähettelee viestejä väkisin ja ihan itsestään WikiEditorseille niin tokihan se olisi hyvä ylläpidon korjata. Ylläpitohan voisi tätä testatakseen lähettää kaikille WikiEditoreille ja parille muulle nimimerkille yhteisiä viestejä yhtä aikaa ja tutkia, onko syytä huoleen.